درود!
این جا مکانی است ویژه برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر / آی تی و نرم افزار و صد البته افرادی که جویندگان دانش و تکنولوژی هستند.
آقایان دانوش ،یاشار و آمالی دارندگان این بلاگ بودند و هم اکنون تنها آقای دانوش مدیریت این وبلاگ را بر عهده دارد، با توجه به زمان بندی ها هم اکنون در این سایت فعالیت پویا ای نداریم.
دوشنبه 11 آذر 1392
23:51
دانوش پیچگاه
فرق بین n\ و endl در ++C در ادامه همین پست.

در این پست به برخی از نام ها و معانی آنها و نکته های برنامه نویسی ++C می پردازیم.

خط ;Int A,B,C را یک اعلان - Declaration - می گوییم زیرا اعلان می کنیم (اعلام می کنیم) که A,B و C چه نوع داده ای هستند. به زودی به جز جنس اعداد صحیح Float نیز در کدهای ما دیده خواهند شد، این اعلان متغییرات را اعشاری می خواند. char نیز حرف کوچک یا بزرگ را بخواند.

برای خوانا تر شدن برنامه ها بعد از کاما یا ویرگول، یک فاصله بذارید.

هر شناسه (که در مثال فوق AوBوC بوده است) می تواند شامل حروف رقم و "_" باشد اما نمی تواند با عدد شروع شود و بهتر است تا حداکثر 31 نویسه (کاراکتر) داشته باشد زیرا برخی کامپایلر ها با تعداد نویسه بالا مشکل دارند.

نباید شناسه با دو "_" شروع شود زیرا کامپایلر امکان دارد برای منظورهای داخلی خود استفاده کند، این کار  از درهم شدن  نام های کامپایلر و نام های کد شما جلوگیری می نماید.

بهتر است نام ها معنی داشته باشند مثلا به جای A بنویسید Name اگر شناسه A به عنوان نام اعلام شده باشد.
تفاوت endl و n\:

endl مخفف end line هست که کارش چاپ یک سطر جدید (مثل اینتر کردن در برنامه ورد) و سپس تخلیه Buffer هست؛ یعنی هر داده ای که در رم ذخیره شده بود با این دستور حذف می شود.

یادمان باشد که می توان به جای cout<<n ; cout<<m نوشت cout<<m<<n; که به این روش الحاق concatenate، زنجیروار کردن chaining و پشت سر هم قرار دادن cascading می گویند که همین کار برای cin>>n,m هم شدنی است.

هرگاه مقداری در محلی قرار میگیرد؛ مقدار قبلی آن حذف می شود و جایگزین مقدار بعدی می شود و بیبشتر اوقات بعد از مساوی (به صورت کلی) که یک عملگر است؛ عملوند مقدار قبلی خود را دارد -> I=I+I در این مثال، I جدید دوبرابر مقدار قبلی خود است. به I عملوند و به = عمگر گویند. به + * % و... هم در صورتی که یه شکل a+b و a*b و.... نوشته شوند نیز عملگر و به a و b عملوند گویند.

اما چون عملگر + به دو عدد یا عملوند نیاز دارد تا معنی دار شود، به آن عملگر دو دویی گویند binary operator.

دستورات ریاضی در ++C باید خطی باشند، یعنی نباید X/2 را چنین  نوشت.
                                                                                            X
                                                                                            -
                                                                                            2

در پست بعدی در مورد عملگر ها و ترتیب بندی آنها می نویسم.




شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات