درود!
این جا مکانی است ویژه برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر / آی تی و نرم افزار و صد البته افرادی که جویندگان دانش و تکنولوژی هستند.
آقایان دانوش ،یاشار و آمالی دارندگان این بلاگ بودند و هم اکنون تنها آقای دانوش مدیریت این وبلاگ را بر عهده دارد، با توجه به زمان بندی ها هم اکنون در این سایت فعالیت پویا ای نداریم.
جمعه 27 فروردین 1395
18:35
دانوش پیچگاه
برای اجرای CodeVision ابتدا آنرا نصب کتید (برای لینک دانلود آن، اینجا را کلیک کنید)  و سپس باز کنید.
سپس با توجه به ادامه همین پست، دستورات را انجام دهید.
  1. در نوار ابزار، گزینه File را کلیک کرده و سپس در زیرمنوی New، گزینه Project را کلیک کنید.

  2. یک پنجره جهت استفاده از CodeWisard باز میشود؛ گزینه No آنرا انتخاب کنید.

  3. پنجره جدیدی باز می شود، شما باید مکان ذخیره سازی پروژه خود را انتخاب کنید. من برای مثال، آدرس C:\cvavr\BIN\newFolder را انتخاب کردم.

  4. پنجره دیگری باز میشود، در این پنجره باید نوع چیپ را انتخاب کنید مثلاً ما از ATmega32 استفاده میکنیم، پس ATmega32 را از لیست انتخاب میکنیم.

  5. پنجره دیگری باز میشود، به صورت پیش فرض سرعت کلاک 8 میلیون هرتز است، اگر میخواهید تغییرش دهید، از تب C Compiler گزینه دوم از بالا سمت چپ، سرعت را میتوانید تنظیم کنید. گزینه Ok را بزنید تا این پنجره بسته شود.

  6. در پنجرک چهارم از سمت راست، درون حلقه while شما میتوانید دستورات برنامه خود را بنویسید.

  7. در آخر Ctrl+F9 را بفشارید تا پروژه ساخته شود.

  8. در آدرسی که پروژه را ایجاد کردید (ما همانطور که گفتیم در C:\cvavr\BIN\newFolder آنرا ایجاد کردیم) فایلی با پسوند هگز در آدرس Debug\Exe وجود دارد، مثلا برای پروژه ما فایل هگز به نام پروژه خودمان در ادرس C:\cvavr\BIN\newFolder\Debug\Exe به نام Test1.hex وجود دارد.


  9. فایل ذکر شده (Test1.hex که البته نام آن امکان دارد چیز دیگری باشد اما پسوند "هگز" است) را کپی کرده و در پروتئوس برای شبیه سازی استفاده کنید.

برای یادگیری اجرا پروژه تان در پروتئوس، پست بعدی نئوهوش را ببینید.