جمعه 13 دی 1392
23:45
نظرات()
با سلام در این پست ک بازی فوتبال را قرار داده ام ، شما می توانید کد و توضیحات این بازی را در ادامه مطلب مشاهده کنید.
امیدوارم تا از این کد فقط به عنوان راهنمایی جهت نوشتن کد بازی خود استفاده نمایید.
1- در ابتدا کتابخانه های لازمه را قرار می دهیم.
2- تابعی را جهت ترسیم زمین می نویسیم.
نکته:از تابع setbkcolor جهت تنظیم رنگ پس زمینه استفاده می نماییم.
3- پس از فراخوانی توابع مورد نیاز مانند تابع گرافیک و تابع ماوس حلقه ای بی نهایت تعریف می کنیم .
4- در اولین شرط(c==1) در واقع کار هایی را که کلیک چپ ماوس باید انجام دهد را می نویسیم.
5- در درون شرط فوق شرط دیگری را قرار می دهیم که اگر سمت راست و یا چپ دایره متحرک ما به رنگ دایره های رندوم یعنی آبی رسید بازی تمام شود(باختن)
6- و در غیر این صورت اگر دایره به انتهای زمین رسید بازی تمام شود و برنده اعلام شود و اگر قبل از رسیدن به انتهای زمین بودیم ، دایره به جلو حرکت کند.
نکته : برای هر دایره رندوم یک x و y شانسی تعیین می شود.
در صورت داشتن هر گونه سوال لطفا به ما ایمیل بفرستید و یا سوالات خود را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
کد برنامه :
#include <iostream.h>
#include <conio.h>
#include <mouse.h>
#include <graphics.h>
#include <dos.h>
#include <stdlib.h>
void zamin()
{
setbkcolor(2);
rectangle(30,30,610,450);
rectangle(30,130,130,350);
line(320,30,320,450);
circle(320,240,100);
rectangle(510,130,610,350);
}
void main()
{
clrscr();
int m=0,n=0;
initgraph(&m,&n,"");
initmouse();
showmouse();
int xd=30,yd=240,xr1,xr2,yr1,yr2,xr3,yr3,xr4,yr4;
char k;
int x,y,c;
while(1==1)
{
getmouse(&x,&y,&c);
if(c==1)
{
if((getpixel(xd,yd)==1)||(getpixel(xd+12,yd)==1)||(getpixel(xd-12,yd)==1))
{
cleardevice();
setcolor(4);
outtextxy(300,230,"YOU GAME OVER");
delay(1000);
exit(0);
}
else
{
if(xd==610)
{
setcolor(4);
outtextxy(300,230,"YOU WIN");
delay(1000);
exit(0);
}
if(xd<610)
{
zamin();
setcolor(2);
circle(xd,yd,20);
setfillstyle(1,2);
floodfill(xd+8,yd,2);
floodfill(xd-8,yd,2);
xd+=10;
setcolor(15);
circle(xd,yd,20);
setfillstyle(1,4);
floodfill(xd+8,yd,15);
floodfill(xd-8,yd,15);
delay(100);
sound(150);delay(90);sound(400);delay(120);nosound();
randomize();
setcolor(2);
circle(xr1,yr1,15);
setfillstyle(1,2);
floodfill(xr1,yr1,2);
xr1=random(600);
yr1=random(350);
setcolor(15);
circle(xr1,yr1,15);
setfillstyle(1,1);
floodfill(xr1,yr1,15);
setcolor(2);
circle(xr2,yr2,15);
setfillstyle(1,2);
floodfill(xr2,yr2,2);
xr2=random(550);
yr2=random(400);
setcolor(15);
circle(xr2,yr2,15);
setfillstyle(1,1);
floodfill(xr2,yr2,15);
setcolor(2);
circle(xr3,yr3,15);
setfillstyle(1,2);
floodfill(xr3,yr3,2);
xr3=random(600);
yr3=random(350);
setcolor(15);
circle(xr3,yr3,15);
setfillstyle(1,1);
floodfill(xr3,yr3,15);
setcolor(2);
circle(xr4,yr4,15);
setfillstyle(1,2);
floodfill(xr4,yr4,2);
xr4=random(600);
yr4=random(350);
setcolor(15);
circle(xr4,yr4,15);
setfillstyle(1,1);
floodfill(xr4,yr4,15);
delay(100);
}
}
}
if(kbhit()){k=getch(); break;}
}
getch();
}