پنجشنبه 5 دی 1392
23:24
نظرات()
ساده ترین نمودار بعد از عدد ثابت، y=x هست که میشه با روش انتگرال سطح زیرش را محاسبه نمود؛ برای اینکار در ادامه مطلب مطالبی نوشته شده است که می بایست بخوانید.
برای نوشتن برنامه مورد نظر می بایست انتگرال y=x را بدست آورده و نوع معین آنرا بسازیم تا مقدار معینی از سطح زیر نمودار را حساب کند. انتگرال نمودار یادشده برابر است با y=(a/2)*x2 در نتیجه برنامه ای می نویسیم که از این انتگرال دو بار استفاده می کند. بار نخست برای گرفتن x1 و بار دوم برای X2 که اینگونه دو انتگرال داریم که اگر از هم کم شوند؛ انتگرال معین بین X1 و X2 بدست می آید:
#include<iostream.h> فراخوانی تابع ورودی خروجی
#include<conio.h> فراخوانی تابع پاک کننده صفحه
#include<math.h> فراخوانی توابع ریاضی مانند قدرمطلق
float intgrt (int a, int x) تابع ایجاد انتگرال یاد شده که البته خروجی اعشاری هم دارد
{
int y=(a/2)*pow(x,2);
return y;
}
void main()
{
int x1,x2,a;
cin>>x1>>x2>>a; A شیب نمودار برابر است با
cout<<fabs(intgrt (a,x1)-intgrt (a,x2)); دو تابع را پس از محاسبه کم کرده و حاصل را نشان میدهد
getch();
}
#include<conio.h> فراخوانی تابع پاک کننده صفحه
#include<math.h> فراخوانی توابع ریاضی مانند قدرمطلق
float intgrt (int a, int x) تابع ایجاد انتگرال یاد شده که البته خروجی اعشاری هم دارد
{
int y=(a/2)*pow(x,2);
return y;
}
void main()
{
int x1,x2,a;
cin>>x1>>x2>>a; A شیب نمودار برابر است با
cout<<fabs(intgrt (a,x1)-intgrt (a,x2)); دو تابع را پس از محاسبه کم کرده و حاصل را نشان میدهد
getch();
}