شنبه 16 آذر 1392
22:34
نظرات()
درود؛
هم اکنون قسمت کوچکی از کد تیر و کمان را به شما ارائه می کنم اما همه کد را - هنوز ننوشتم - بعداً می گذارم. در ادامه همین پست قسمتی از این کد را خواهید دید که به شما کمک شایانی شاید در اتمام و انجام این پروژه به عمل آورد. البته همراه با توضیحات می باشد.
یادآوری و نکته: هدف بازی پرتاب یک تیر است که اگر به مانعی برخورد کرد؛ از بازی خارج شود.
هم اکنون قسمت کوچکی از کد تیر و کمان را به شما ارائه می کنم اما همه کد را - هنوز ننوشتم - بعداً می گذارم. در ادامه همین پست قسمتی از این کد را خواهید دید که به شما کمک شایانی شاید در اتمام و انجام این پروژه به عمل آورد. البته همراه با توضیحات می باشد.
یادآوری و نکته: هدف بازی پرتاب یک تیر است که اگر به مانعی برخورد کرد؛ از بازی خارج شود.
#include<iostream.h> این کد اعمال ورودی/خروجی را تعریف می کند در نسخه های قدیمی سی پلاس پلاس این بخش به نام استریم.اچ بود به جای آی او استریم
#include<dos.h> هستند delay معرف دستور
#include<conio.h> این کد اعمال پاک کردن صفحه و.... را تعریف می کند
#include<graphics.h> بخش گرافیکی را تعریف و فعال میکند
#include<stdlib.h> به زودی در باره این بخش مطالبی در این بلاگ خواهید دید
int main()
{
int m=0,n=0;
initgraph(&m,&n,""); فعال سازی بخش گرافیک
char k;
int u=rand()%100,v=rand()%100,w=10, z=0; به جای این که ما به متغییر عددی نسبت دهیم، کامپیوتر خود به صورت تصادفی به متغییر عدد نسبت می دهد.
for (;;) حلقه ای که در آن حرکت دایره (تیر) و دایره های دیگر که مانع هستند؛ تعریف و اعمال می شود.
{
k=getch(); را به عنوان کلید بازی انتخاب کردیم K کلید
if (k=='X') exit(0); بزرگ از بازی خارج می شود X کاربر با فشار دادن
if (k=='x') کوچک بازی شروع می شود x کاربر با فشار دادن
{ for (int x=0; x<640; x=x+1) تابعی که دایره ای که به عنوان تیر است را حرکت می دهد
{
int y=50;
circle(x,y,10); این دایره ای است که نقش تیر را دارد.
z=30+x;
setcolor(12);
circle(u,x,5); circle(v+100,x-200,5); علاوه بر دایره تیر، دایره هایی که به عنوان مانع هست هم حرکت داده می شوند
setcolor(15);
delay(10);
if ((x==u) && (y==z)) {exit(0);} اگر تیر با مانع برخورد کند از باز خارج می شوید.
}
}
}
}
#include<dos.h> هستند delay معرف دستور
#include<conio.h> این کد اعمال پاک کردن صفحه و.... را تعریف می کند
#include<graphics.h> بخش گرافیکی را تعریف و فعال میکند
#include<stdlib.h> به زودی در باره این بخش مطالبی در این بلاگ خواهید دید
int main()
{
int m=0,n=0;
initgraph(&m,&n,""); فعال سازی بخش گرافیک
char k;
int u=rand()%100,v=rand()%100,w=10, z=0; به جای این که ما به متغییر عددی نسبت دهیم، کامپیوتر خود به صورت تصادفی به متغییر عدد نسبت می دهد.
for (;;) حلقه ای که در آن حرکت دایره (تیر) و دایره های دیگر که مانع هستند؛ تعریف و اعمال می شود.
{
k=getch(); را به عنوان کلید بازی انتخاب کردیم K کلید
if (k=='X') exit(0); بزرگ از بازی خارج می شود X کاربر با فشار دادن
if (k=='x') کوچک بازی شروع می شود x کاربر با فشار دادن
{ for (int x=0; x<640; x=x+1) تابعی که دایره ای که به عنوان تیر است را حرکت می دهد
{
int y=50;
circle(x,y,10); این دایره ای است که نقش تیر را دارد.
z=30+x;
setcolor(12);
circle(u,x,5); circle(v+100,x-200,5); علاوه بر دایره تیر، دایره هایی که به عنوان مانع هست هم حرکت داده می شوند
setcolor(15);
delay(10);
if ((x==u) && (y==z)) {exit(0);} اگر تیر با مانع برخورد کند از باز خارج می شوید.
}
}
}
}