درود!
این جا مکانی است ویژه برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر / آی تی و نرم افزار و صد البته افرادی که جویندگان دانش و تکنولوژی هستند.
آقایان دانوش ،یاشار و آمالی دارندگان این بلاگ بودند و هم اکنون تنها آقای دانوش مدیریت این وبلاگ را بر عهده دارد، با توجه به زمان بندی ها هم اکنون در این سایت فعالیت پویا ای نداریم.

سیگار : مرجع انواع سرطان ها

جمعه 9 خرداد 1393
22:33
دانوش پیچگاه
(بخش 3 از 3)
سیگار یکی از خطرناک ترین، منفور شده ترین و سرطان زا ترین  مواد مخدر بوده و بسیار اعتیاد آور است.سیگار شامل چهار هزار نوع ماده شیمیایی است که عناصری مثل عنصر رادیو اکتیو پلوتونیم 210 با عمر 137 روز را در خود دارد و وقتی با ماده دیگری که در سیگار نیز موجود است به نام سرب 210 که متوسط عمرش 22.3 سال است، ترکیب شود؛ کارسینوجنی (ماده ای سرطان زا) را می سازند که عمر طولانی دارد- و این عناصر از خود پرتو بتا پخش می کنند تا هرچه بهتر فرد سرطان گیرد، جدای اینکه فیلتر سیگار تنها برخی از مواد را میگیرد، مقدار کم وارد شده از این مواد در Branchioles های شش به وسیله قیر درون سیگار گیر افتاده و به مدت زمان بیشتر می شوند. این یک دلیل موثق و خطرناکیست که ثابت می کند سیگار حداقل در سرطان شش بسیار بسیار بسیار نقش دارد و هیچ فرد سیگاری در خطر احتمالی سرطان نگرفتن، نیست. سرطان ، با بهم ریختن سیستم زمانبندی سلول ها به وحود می آید؛ همه ما احتمالا یک بار به صورت طبیعی سلول سرطانی داشته ایم اما سلول های دفاعی بدن آنها را از بین بردند، هرچقدر هم سلول های دفاعی قوی باشند ولی شرایط سرطانی شدن به صورت غیر طبیعی (یعنی با دخالت عناصر سرطان زای بیرونی مثل سیگار) به وجود آید سرطان های وخیمی ایحاد می شود که بدن توانایی دفاع از خود در برابرش را ندارد. به این ترتیب سالانه 123 هزار نفر به خاطر سرطان شش به وجود آمده از سیگار در آمریکا کشته می شوند و درکل 443 هزار نفر به خاطر اثرات سیگار کشته می شوند، یعنی هر روز 5 نفر در آمریکایی برای اینکه مصرف کننده سیگار بودند، کشته می شوند. یکی دیگر از عواملش
نیکوتین است؛ نیکوتین خواص درمانی داشته ولی بعد ها خواص مرگ بار آن بیش از خواص مفیدش ذکر شد. نیکوتین بسیار اعتیاد اور است و حتی مرگ آور. نیکوتین چند ثانیه پس از مصرف احساس آرامش به انسان می دهد و پس از مصرف بر خلاف مواد مخدر؛ حالت شادی را در فرد نگه می دارد و سپس اثرات از بین می رود اما فرد می خواهد دوباره نیکوتین را مصرف کند؛ گفته می شود افرادی که می خواهند شاد باشند با سیگار؛ چند پُک سریع به آن می زنند و اگر میخواهند احساس آرامش کنند یک پُک طولانی را انجام می دهند اما این ها تنها برای اوایل کار است و با گذشت زمان همانطور که در منابع علمی اشاره شد، اثراتش از بین می رود و دیگر با هر پُک کم تر و کم تر احساس آرامش و شادی رخ می دهد و فرد احساس بی حوصلگی و خستگی می کند و اگر سیگار (نیکوتین) مصرف نکند، احساس سر درد و خماری خواهد داشت و اثرات از بین رفتن خماری در هر بار سیگار کشیدن کم و کم می شود تا اینکه اثر خود را از دست می دهد؛ حالا فرد به دنبال موادی مخدر با اثرات بالا تر می رود و برای هر ماده با دوز بالاتر نیز همین شکل است. اراده نیاز است تا این فرآیند باطل را طی نکند.البته در این چند پست به صورت خیلی خلاصه نکاتی اشاره شد تا سطح زندگی از لحاظ کیفی پایین نرود؛ برای اطلاعات بیشتر حتما وارد سایت های موثق و معتبر شده و در مورد این مواد خانمان سوز اما بسیار سود آور برای تولید کنندگانش، بیشتر اطلاعات کسب کنید. حالا به چند حقیقت در مورد سیگار توجه نمایید:



سیگار های الکترونیکی؛ این سیگار ها مواد شیمیایی خطرناک کارسینوجن دار را دارند؛ چون نیکوتین دارد پس  نیتروزونیکتین هم در آن وحود خواهد داشت - ترکیبی سرطان زا؛ تنها تفاوت ظاهری آن این است که به جای اینکه با فندک روشن شود با گرم شدنش توسط یک یا چند باطری روشن می شود و دود دسته اول را وارد فرد می کند البته برخی مواد شیمیایی در آن وجود ندارد؛ دکتر آلن شیهاده از دانشگاه ویرجینیا می گوید:
« اگه من در یک اتاق شکنجه بودم و به من گفته می شد بین سیگار الکترونیکی و سیگار یکی رو انتخاب کنم، سیگار الکترونیکی را انتخاب می کردم، اما اگر از من می پرسیدید بین سیگار و هوای تمیز کدام را انتخاب کنم، هوای تمیز را انتخاب می کنم و یک ذرِّه هم شک نمی کنم».

درضمن دود دسته اول وارد بدن فرد مصرف کننده و دود دسته سوم از همان باز دم دود دسته اول از بدن شخص بدبخت است، اما دود دست دوم دودیست که در هوا و کنار شخص استفاده کننده و سیگار روشنش موجود است. توجه کنید که همه این دود ها خطرناکند، اما دود دسته اول سیگار خطرناک تر است؛ برای همین کسی که دود دسته اول را استنشاق می کند؛ 5 برابر احتمال حمله قلبی دارد (و اعتیاد هم میگیرد) اما کسی که دود دسته دوم سیگار را استنشاق می کند، 3 برابر احتمال حمله قلبی میگیرد و بسیار خطرناک است. دود دسته سوم هم جزو دود های خطر ناک است (رفرنس:روزنامه همشهری و مطالب موثق اینترنت)

پیروز باشید،
بدرود.


برخی رفرنس هایی که از مطالبشان استفاده شد:
https://www.researchgate.net/publication/19143144_Plutonium-239_240Pu_and_210Po_contents_of_tobacco_and_cigarette_smoke
https://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/es00070a004
https://www.bhf.org.uk/heart-health/prevention/smoking/shisha.aspx
 _https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%A7%D9%81%D9%88%D8%B1#cite_note-8 (آن دسته از مطالبی که در آن رفرنس های معنبر داشت)
https://en.wikipedia.org/wiki/Tar (آن دسته از مطالبی معنبر بودند)
https://www.cancer.gov/cancertopics/factsheet/Risk/formaldehyde
https://www.epa.gov/radiation/sources/tobacco.html
https://gizmodo.com/study-some-e-cigs-put-out-tobacco-like-levels-of-carci-1571501156?utm_campaign=socialflow_gizmodo_facebook&utm_source=gizmodo_facebook&utm_medium=socialflow




موضوع: سلامتی،
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات