درود!
این جا مکانی است ویژه برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر / آی تی و نرم افزار و صد البته افرادی که جویندگان دانش و تکنولوژی هستند.
آقایان دانوش ،یاشار و آمالی دارندگان این بلاگ بودند و هم اکنون تنها آقای دانوش مدیریت این وبلاگ را بر عهده دارد، با توجه به زمان بندی ها هم اکنون در این سایت فعالیت پویا ای نداریم.
جمعه 9 خرداد 1393
21:25
دانوش پیچگاه
(بخش 2 از 3)
در پست قبل به صورت کلی و خلاصه به مواد مخدر پرداخته شد و گفته شد که همه این مواد فقط برای کمتر از نیم ساعت، اثرات شادی آور دارند و این اثرات با هر بار مصرف نتنها کم می شود بلکه با هر بار مصرف به مغز آسیب جدی وارد می کنند، ولی این همه ماجرا نیست، این مواد اعتیاد آورند و فرد می خواهد آنها را دو باره و دوباره استفاده کند و زمانی که دیگر شادی آور نیست، دوز آنرا بالا تر می برد و روی به مواد دیگری می آورد اگر زنده بماند و هوشیار باشد. اثرات مخرب مواد بسیار بالاست و از حوصله این وبلاگ خارج است. توصیه می کنیم که همواره جراید موثق را بخوانید چرا که همیشه حیله ای جدید در راه است تا افراد را گرفتار این مواد کنند؛ از نوع ترامادول گرفته تا کرکدیل.

در ادامه این پست به دخانیات و قلیان می پردازیم، قلیان ماننده پنبه ایست که گردن را می برد و اگر از سیگار بد تر نباشد؛ بهتر از آن نیست.
تنباکو ماده ای است که در دخانیات سنتی استفاده می شود، قلیان یکی اتز آن هاست.

حتما تا به حال افرادی را دیده اید که با دود قلیان و سیگار ژست می گیرند؛ آنها نمی دانند که این دود یک ترکیب شیمیایی خطر ناک است که از فرمالدهید نیز در آن استفاده شده است این ترکیب بسیار سرطان آور و مرگ بار است، هرچه فرمالدهید بیشتر باشد، دود حالتی غیظ تر دارد البته چون در قلیان بخار آب ( آغشته شده به نیکوتین ) هم وجود دارد، دود را غلیظ تر نشان می دهد.
قلیان به دلیل  داشتن شکر، ترکیبی آروماتیک تر از سیگار است و این باعث خوش بو ای آن می شود هرچند وجود کافور در برخی از قلیان ها؛ اثراتش را بالاتر نیز می برد اما کافور همانطور که در ویکی پدیا نیز آمده چنین است:
«کافور ماده‌ای سمی است. اثرات سمی کافور بعد از مصرف ۲ گرم ظاهر می‌شود و مقدار کشنده آن در بزرگسالان ۴ گرم و در کودکان ۱ گرم است. اثرات سمی این ماده عبارتست از: ناراحتی معده، ایجاد گاز معده و قولنج، تهوع و اسهال و استفراغ، اضطراب، هیجان‌زدگی، هذیان گویی، تشنجات صرع‌مانند و انقباض قلب.[۸]»
   
    چون قلیان هم مثل سیگار (و سیگار برگ) از تنباکو ساخته شده؛ دارای نیکوتین، قیر کرین مونوکسید و فلزات سنگین است.
حتی کسی که در کنار فرد قلیانی است می نشیند، به دلیل آنکه قیر، کرین مونوکسید را استنشاق می کند، نمی تواند اکسیژن کافی را به مغز برساند،  به عبارتی تا زمانی که حتی کنار این افراد باشید، سلامتی تان تا حدودی در خطر می افتد و بودن در کنار دود قلیان به صورت طولانی باعث گیجی و حتی صدمه جدی به مغز می شود.

یک فرد قلیانی در یک ساعت معادل صد عدد سیگار، مواد شیمیایی وارد بدن خود می کند. با این حال از لحاظ کمّی، یک پُک قلیان بیش از سه هزار ترکیب بیشتر از یک پُک سیگار وارد بدن فرد می کند. باور غلطی وجود دارد که چنین است: قلیون توش آبه، پس کمتر مشکل داره. 
این درست است که بخار آب موجود کمی از مواد را ترکیب با خود می کند اما باز هم مقداری نیکوتین وارد بدن می شود و به همان مقدار نیز ترکیبات شیمیایی وارد بدن می شود. اگر چنین نبود؛ حس خاصی هنگام استفاده از قلیان به وجود آورده نمی شد؛ همان مقدار موادی استنشاق شده و وارد شده به بدن اثرات بد خود را در بدن می گذارند و چون تعداد استفاده از قلیان بیشتر از سیگار است و شاید به ساعتها هم به طول انجامد، پس اثرات سؤ خود را چندین برابر می گذارد.

چند لینک که برای اطلاع از خطر های بسیار جدی از جمله سرطان زا بودن قلیان؛ بسیار خوب هستند:
  • https://www.khaleejtimes.com/DisplayArticle.asp?xfile=data/theuae/2006/June/theuae_June124.xml&section=theuae
  • https://www.quitshisha.com/effects-of-shisha/cancer-caused-by-shisha.html

در یک پُک قلیان، یه اندازه یک بسته سیگار دود مواد شیمایی به وحود می آید و اعتیاد آور است.
یک ویدیو در مورد خطرات قلیان و مشکلات حانبی آن مثل و تب خال کردن با استفاده از آن بخش پلاستیکی قلیان که در دهان قرار میگیرد (و گاهی چوبی) اگر نو نباشد و خطرات جدی خود قلیان که  صرفه های متناوب که به صرفه های خونی می رسد و ایجا سرطان اشاره کرد، که بنیاد سلامتی انگلیس (یکی از موثق ترین موسسات بهداشت جهان) ساخته است را ببینید: https://www.youtube.com/watch?v=R8DdzcaQfgE




موضوع: سلامتی،
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات