درود!
این جا مکانی است ویژه برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر / آی تی و نرم افزار و صد البته افرادی که جویندگان دانش و تکنولوژی هستند.
آقایان دانوش ،یاشار و آمالی دارندگان این بلاگ بودند و هم اکنون تنها آقای دانوش مدیریت این وبلاگ را بر عهده دارد، با توجه به زمان بندی ها هم اکنون در این سایت فعالیت پویا ای نداریم.
جمعه 9 خرداد 1393
20:25
دانوش پیچگاه
(بخش 1 از 3)
هر دانشجو و هر انسانی باید راه درست را از نادرست تشخیص دهد تا سعادت یابد و وارد چاه نشود.
راه های زیادی برای مصرف مواد مخدر است،  یکی از انواع مواد مخدر خطرناک تنباکوست که با سیگار، قلیان و حتی جدیداً سیگار های الکترونیکی قابل استفاده است. هر فردی به ویژه دانشجویان و قشر دانا باید بداند که با مصرف هرگونه از این مادّه ها به سلامتی خود؛ آسیب جدی وارد می کند. بیشتر ما نگران کامپیوتر و خودرو خود هستیم، چون قیمت بالایی دارند و یا برای ما کار انجام می دهند؛ اما بیشتر افراد ارزش بدن خود را فراموش کرده اند.
  • آیا می دانستید که سیگار با خود بیش از 4000 نوع ترکیب سرطان زا و شیمیایی در بدن پخش می کند و کلاً تا ده سال طول می کشد تا تاثیر خود را نشان دهد؟
  • آیا می دانستید که نیکوتین برای ساخت حشره کش به کار رفت و حتی اتحادیه سلامت آمریکا (و اروپا) در سال 2008 توافق کردند که حتی استفاده از آن به عنوان حشره کش هم بد است و سال 2014 آخرین سال تولید حشره کش هایی با نیکوتین خطر ناک است؟
  • آیا می دانستید که نیکوتین مانند گازوئیل ترکیب نشدنی با آب است و در قلیان نیز نیکوتین وجود دارد؟
  • آیا می دانستید که قلیان با 7000 ترکیب سرطان زا در خود یکی از خطرناک ترین هاست؟

در این پست می خواهیم بدانیم چرا در کل مواد مخدر غیر قانونی (و قانونی اما بدون تجویز پزشک سلیم) به طور جدی خطرناک و مضر و سرطان آور است؟
همه ما یک بار واژه " ماده مخدره شیشه"را شنیده ایم، شیشه یک ماده مخدر است که بسیار شادی آور است و فرد بلافاصله با استفاده از آن بسیار شاد و "شنگول" می شود، اما کم تر از نیم ساعت اثرات خماری شروع شده و سپس فرد احساس ناراحتی و درد می کند؛ احساسی که شبیه به احساسی است که شما در بد ترین شرایط خود به سر می برید، افسردگی، درد و ناراحتی. برای همین دوباره سعی به استفاده از شیشه می کند و در هر بار این چرخه اعصاب و نورون های مغزش تخت تاثیر آن، از صدمه هایی بسیار جدی می بینند؛ این پروسه در سایر مواد نیز هست اما در شیشه چند صد برابر وخیم تر است؛ مثلا در کراک همین فراید پیش می آید اما فرآیند تخریب مغز دیرتر انجام می شود اما چون فردِ گرافتار شده،معتاد می شود - و شکی در آن نیست - او همواره کراک را مصرف می کند تا بالاخره به ذهن خود آسیب جدی وارد می کند. اما بعد از چند بار استفاده از شیشه تقریبا بخشی از مغز کاملا حذف می شود طوری که انگار وجود ندارد (رفرنس: روزنامه جام جم*) طوری که فرد مصرف کننده یک انسان را گوسفند می بیند یا توهماتی را می بینید و "حس" میکند. مثلا اگر فردی را به شکل گوسفند دید، می تواند پشم گوسفند را حس کند و در کل دنیا را طوری دیگر می بیند. در روزنامه همشهری در بخش حوادث چندی پیش نوشته شده بود که معتادی که شیبشه مصرف می کرد، فردی ره به شکل گوسفند دید و کله اش را برید و زمانی که دستگیر شد گفت که اون فرد را گوسفند دیده است و در نتیجه سرش را از بدنش با چاقو قصابی جدا کرده است. فردی دیگر کبوتری را می دید و می گفت که کبوتر به او دستور می داد که کسی را بکشد و او آنرا می کشت؛ اون نیز معتاد شیشه بود و دلیل آن کارش هم استفاده از شیشه بود. اما کراک؛ ایکس و سایر مواد که از مواد صنعتی هیروئین و کوکائین نشعت می گیرند نیز بسیار خطر ناکند. مثلا کراک بسیار معتاد کننده است و طوری که با استفاده از آن اثرات جسمانی مخربی مثل از بین رفتن ریه و گلو و پاره شدن نورون ها دلیل تخریب مغز است می توان ذکر کرد. (رفرنس ها: روزنامه های جام جم، همشهری و سایت موثق بنیاد سلامتی بریتانیا*)

نورون ها چیست؟ نورون ها مغز ما را می سازند آنها با رها کردن ترکیباتی شیمیایی روح را در بدن ما القا کرده اند اگر نورون ها نبودند و اعصاب داخل مغز و بیرون مغز وجود نداشت، ما با یک تکه سنگ فرقی نداشتیم و کاملا بدنی ناقص داشتیم. اما اگر در کار نورون ها اختلال ایجاد شود؛ آنها کم کم فرسوده شده و از بین می روند و حتی بعضی از مواد با رسیدن به این نورون ها، آنها را پاره می کنند و در نتیحه انسان کنترل خود را از دست داده و آسیب بسیار جدی می بیند.

قرص ایکس نیز با ترکیباتی شیمیایی توانایی پاره کردن رشته اعصاب را دارد و آسیب جدی ای به مغز وارد می کند؛ این قرص هم با ترفند هایی نظیر نام هایی مثل قرص میتسوبیشی و بنز و.... که علامت هایی مثل  چهارپر و سه پر - شبیه علامت میتسوبیشی - و.... است افراد نادان را گرفتار خود میکند.

*دقت کنید که این پست از مطالب موثق تشکیل شده است.
در بخش دوم به مواد مخدره از دسته دخانیات می پردازیم.




موضوع: سلامتی،
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات