درود!
این جا مکانی است ویژه برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر / آی تی و نرم افزار و صد البته افرادی که جویندگان دانش و تکنولوژی هستند.
آقایان دانوش ،یاشار و آمالی دارندگان این بلاگ بودند و هم اکنون تنها آقای دانوش مدیریت این وبلاگ را بر عهده دارد، با توجه به زمان بندی ها هم اکنون در این سایت فعالیت پویا ای نداریم.
جمعه 3 آبان 1392
14:28
دانوش پیچگاه
زبان ماشین با گذشت زمان تکامل یافت. این تکامل، سه نوع زبان ماشین ایجاد کرد.

  1. زبان های ماشینی زبان ماشین؛ تنها زبان قابل فهم کامپیوتر است که نهایتاً به مجموعه 0 و 1 مثلاً دستور مقابل به زبان ماشین است و حقوق کارمند را بعد از دریافت مبلغی درکل نشان می دهد: +1300042774 +1400593419 +1200274027 که پس از تبدیل به مبنای یک؛ 0 و 1 خواهد بود.
  2. زبان های اسمبلی با رواج برنامه نویسی، معلوم شد برنامه نویسی زبان ماشین گیج کننده و آهسته هست و برای همین به جای اعداد از مخفف های انگلیسی استفاده شد. کد ذکر شده در بالا به زبان اسمبلی چنین خواهد بود: LOAD BASEPAY     ADD OVERPAY     STORE GROSSPAY که واضح تر است.
  3. زبان های سطح بالا این زبان از دید برنامه نویسی مطلوب تر از زبان اسمبلی است چراکه تعداد کمتری دستور العمل نیاز است و این ویژگی را دارند که مانند دستور های روزمره در ریاضی اعمال را یک برنامه نویس بنویسد. کد ما به زبان سطح بالا چنین است: grossPay = basePay + overTimePay

زبان های سطح بالا یک مفسّر (Interpreter) دارنتد که بدون ترجمه به زبان ماشین شدن (کامپایل) می توان برنامه را اجرا نمود اما در این روش کار بسیار کند انجام می شود، منتهی زمانی که برای افزودن یک برنامک (یک اسکریپت کوچک) به برنامه خود می خواهیم نتیجه را ببینیم، از مفسّر به جای کامپایل استفاده می شود. در آخر هم کامپایل می شوند.

  • چرا نوشتیم زبان های ماشین یا اسمبلی یا سطح بالا؟ چون چندیدن زبان از نوع زبان ماشینی داریم همینطور چندین زبان اسمبلی و سطح بالا.
  • مثلاً برای زبان سطح بالا، زبان پاسکال داریم، زبان اسمال تاک داریم و ..... .






شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات